martes, 16 de octubre de 2012

1992

Bona nit a tots, 

Ja estem un altra volta ací, en esta ocassió, per a recordar junt a tots vosaltres l'any 1992, any de falleres, guardons, sols teniu que llegir els records de les màximes representants, i poder gaudir junt a elles. . . .



1992                                                                AINHOA FELIS ORTEGA

El año 1992, la gente lo recordará porque fue el año de la Expo de Sevilla y de las Olimpiadas en Barcelona, pero para mí fue el año en el  que fui Fallera Mayor de la Falla Don Bosco. 
   
Uno de los momentos más bonitos que recuerdo es la noche en la que se presentaron en mi casa por sorpresa Paco y Juanvi para convencer a mis padres de que fuera la reina de la falla el ejercicio siguiente. En mi casa no había tradición fallera, pero había sido ya de la corte de  ese año y la verdad es que habían estado muy a gusto. Era una falla que empezaba llena de ilusión, todo eran facilidades y estar en ella era como pertenecer a una gran familia. Para mi sorpresa dijeron que SI.


Fallera Major: AINHOA FELIS ORTEGA

Pronto me dijeron que me acompañarían seis falleras, Ana, Raquel, Aranxa, Marta, Cristina y Alicia. Y conocí a Lorena y Carlos, los falleritos con los que compartiría reinado.
   
Recuerdo la Falla de ese año perfectamente. El monumento eran  dos labradores enormes y espectaculares. Y la pataleta que me dio porque no me conformé con un digno cuarto premio. 
   
Los convites los hacíamos en el comedor antiguo del cole y el Parador era el gimnasio. Era un poco “de ir por casa”, porque aún no teníamos un Local oficial,  pero todos esos detalles  favorecían el que fuera de lo más  familiar y cercano. 
   
Ese año fuimos todos al Programa de Joan Monleón. Fue divertidísimo. Llegamos en autobús hasta Canal 9, pasamos una tarde genial y además recogimos miles de  pesetas de la época en premios. 
   
Guardo con cariño una poesía preciosa que me hizo Paco Ventura,  me la regaló en un marco con mi foto arriba como escuchando y la suya debajo recitando.


Recuerdo con mucha ternura a Paco, “mi president” a quien tuve la gran suerte de tener a mi lado todo el año y a su mujer Ana que siempre me arreglaba el traje y el pelo antes de salir para que todo estuviese perfecto. A Juanvi delegado de falleras al que no se le escapaba detalle, a Lolita la presidenta, a los jóvenes encabezados por Juane y Salva y a toda la comisión que tanto me cuidó.
   
Desde los primeros años la Falla Don Bosco ha apuntado alto, la comisión ha conseguido, con su esfuerzo y saber hacer, que sea reconocida como una de las fallas más importantes de la ciudad. Todo esto y mucho más, que guardo en un trocito de mi corazón, hace que pueda decir con  orgullo, “yo pertenecí a la Comisión de la Falla Don Bosco y además tuve el gran honor de ser en 1992 su Fallera Mayor”.


1992                    CONVERSACIÓN DE WHAT'S APP DE LORENA Y CARLOS

Lorena: 
"Hola Carlos! 20 anys des del 92 ... se diu prompte ... Ens han dit que escriguem alguns dels nostres records. 
Va ser un any molt bonic, el recorde com un any molt feliç encara que costa recordar coses concretes de fa 20 anys, quant no mes teníem 9 anyets..."

Carlos: 
"Hola Lorena :) Podem recordar ixe  any entre els dos ... 
Jo recorde molt les vesprades al casal de la falla que estava en el riu enfront a la fira. Mentre els nostres pares es mataven fent hores per a fer la carrossa nosaltres jugàvem, ens rèiem ... i...  que xurros amb xocolata !!!  pufff ....que bo!!!"

Fallera Major Infantil: LORENA LLEÓ
Cavaller acompanyant: CARLOS CAPELLA

Lorena: 
"Per a ixa carrossa m’agafaren un nino de ma casa que gatejava perquè volien fer-li a la nina el mateix culet!!! :( .... i després el vaig vore com un gegant en la nostra carrossa"

Carlos: 
"... Per cert ixa carrossa ens va fer guanyar el primer premi ... va ser una carrossa espectacular perquè era una dona en un carro amb els seus bebès, i els bebès érem nosaltres i la resta de fallerets i falleretes... 
Me va encantar estar allà dalt mentre repartíem caramels a mans plenes, i sense cap tipus de pietat ... jejeje... erem xiquets!!!"

Lorena: 
"El pitjor era que el carro se movia i a voltes ens els menjavem nosaltres, jajajaja ... 
Escolta! i que me dius del “show de Joan Monleón” ??? 
Després varem ixir en Canal 9... Érem uns nanos i no recorde qui concursava però va ser una experiència inoblidable, “... a guanyar diners, on estan, on estan...???”

Carlos: 
"Jo me’n recorde molt de totes ixes presentacions un cap de setmana rere altre... al final ho fèiem de memòria...sense oblidar la nostra, la de DON BOSCO que va ser espectacular... amb una quantitat d’emocions que no les podrem oblidar mai..."



Lorena: 
"I jo també recorde la pleitesia, la varem assajar tantes vegades que encara podria dir-te-la de memòria.. Quina vergonya!: “a tu Jaume, guapo meu, no penses que t’oblida’t...” va ser un any molt emocionant perquè a mes els reinets de Burriana eren els reinets de l’any d’abans de la nostra falla. 
Va ser un any molt bonic sobre tot perquè els nostres pares varen fer una pinya i això va fer que tots disfrutarem moltíssim. 
I en el meu cas va ser un any decisiu perquè va ser l’any que me vaig enamorar de les falles i de ser fallera. I per això Don Bosco sempre va en el meu cor."

Carlos:
"Ens veiem l’1 de desembre,  compi :)"



Quants moments venen a la ment, passacarrers, sopars, presentacions. . . . A la pàgina de Facebook teniu imatges d'aquell any, com be es diu, una imatge val més que mil paraules!!! 

No hay comentarios:

Publicar un comentario